Op 1 juli 2013 treedt er een nieuwe wet in werking. Wat verandert er voor u.
Bellen naar 0900 nummers wordt voortaan door uw telecom provider gezien als bellen naar een vast nummer. Heeft u een abonnement of een belbundel voor bellen naar vaste nummers, dan betaalt u niets extra’s.
Deze wetswijziging heeft grote voordelen voor u!
Stel u belt met uw mobiele telefoon naar een 0900 nummer. Tot 1 juli 2013 betekent dit dat naast de kosten van het 0900 nummer een extra toeslag in rekening wordt gebracht (Vodafone rekent u in sommige gevallen € 0,25 per minuut extra). Na 1 juli worden de minuten verrekend met uw belbundel. Pas als u over uw belbundel heen bent, betaalt u het Buiten de Bundel tarief. Afhankelijk van uw abonnement is dat ongeveer € 0,25 per minuut.
Een rekenvoorbeeld : stel u belt naar een 0900 nummer dat € 0,03 per minuut kost en het BUITEN de bundel tarief is € 0,25 per minuut.
Tot 1 juli 2013 betaalt u € 0,03 + € 0,25 (toeslag) = € 0,28 per minuut
Na 1 juli betaalt u € 0,03 + € 0,00 = € 0,03 per minuut als u BINNEN uw bundel of abonnement belt
Na 1 juli betaalt u € 0,03 + € 0,25 = € 0,28 per minuut als u BUITEN uw bundel of abonnement belt
Wij verwachten dat vele klanten met hun mobiele telefoon gaan bellen. Belangrijk is dat u weet hoeveel minuten u per maand belt. Dan kunt u namelijk een optimale bundel afnemen.
Kijkt u eens naar een Simyo abonnement (BUITEN de bundel tarief is € 0,10) of Vodafone Red (onbeperkt bellen dus GEEN BUITEN de bundeltarief en altijd het optimale voordeel).
Wij gaan er van uit dat uw provider u over deze veranderingen geïnformeerd heeft middels een brief.
Ook voor prepaid kaarthouders geldt dat de kosten voor het bellen naar een 0900 nummer gelijk zijn aan de kosten voor het bellen naar een vast nummer in Nederland plus het tarief van het 0900 nummer. Gezien de grote voordelen die u na 1 juli 2013 kunt realiseren, adviseren wij een abonnement in overweging te nemen.
Ja, wij hebben een aantal voorbeelden staan op onze website onder de tab “Voorprogrammeren”. Zo kunt u gemakkelijk gebruik maken van onze service.
Albacom.nl koopt grote belcapaciteit in waardoor we hoge korting kunnen ontvangen, daardoor kunnen klanten goedkoop bellen naar het buitenland.
De kosten van onze 0900 nummers staan op onze website en zijn per minuut. Er wordt afgerekend per seconde. Naast deze 0900 tarieven betaalt u de gebruikelijke belkosten. Deze zijn verschillend per provider.
Nee, u betaalt via uw normale telefoonrekening. Op uw telefoonrekening staan de kosten vermeld onder het kopje 0900-(informatie)nummers.
Ja, dat kan! En na 1 juli 2013 wordt veel goedkoper. Lees goed het antwoord bij de eerste vraag.
Ja, alle providers ondersteunen bellen naar 0900 nummers. Het kan zijn dat uw provider 0900 nummers in eerste instantie blokkeert. Via de klantenservice van uw provider kunt u dit eenvoudig dé-blokkeren.
Nee, u belt gewoon het landnummer dat bij de bestemming van uw keuze hoort.
Ja dat kan. Als iemand in bijvoorbeeld Spanje is met zijn Nederlandse mobiele telefoon, dan kunt u hem gewoon via Albacom bellen.
Maar let op, een Nederlandse mobiele telefoon is altijd de bestemming Nederland Mobiel. Dus niet in dit voorbeeld Spanje Mobiel.
U belt dan het toegangsnummer voor Nederland Mobiel en toetst vervolgens in 00316….. of gewoon 06...
Als iemand in het buitenland is met zijn Nederlandse mobiele telefoon, brengt zijn mobiele provider vaak kosten in rekening omdat hij gebeld wordt in het buitenland.
Kijk op de website van de mobiele provider hoe hoog deze kosten zijn.
Nee, Albacom.nl werkt alleen vanuit Nederland, maar
wij bieden of raden deze dienst ook aan in :
België : www.appelbudget.be
Engeland : www.cheapcalls.co.uk
Duitsland : www.lowcalls.de
Spanje : www.llamar.es
Deze bestemmingen vallen allemaal onder hetzelfde tarief. Om die reden kunt u met hetzelfde 0900-nummer naar verschillende bestemmingen bellen.
Ja, maar het is niet perse goedkoper dan via uw eigen provider.